Guy Bourdin «The Myth» – Ο Θρυλικός Φωτογράφος Μόδας

Πριν απο πολλά χρόνια και ενώ σπούδαζα στο Λονδίνο δέχτηκα μια πρόταση απο μια φίλη να την ακολουθήσω σε μια έκθεση φωτογραφίας. Η μέρα ήταν «λονδρέζικα» βροχερή και κρύα αλλά σκέφτηκα ότι θα ήταν καλή ιδέα να βγω απο το σπίτι και να την συντροφεύσω στην έκθεση. ‘Όταν έφτασα στον χώρο της έκθεσης, λίγο βαριεστημένη, ξεκίνησα να βλέπω τους πίνακες ώσπου έφτασα σε μια παλιά ξύλινη φωτογραφική κάμερα. Οι οδηγίες σε προέτρεπαν να σκύψεις και να δεις απο το ματάκι της κάμερας το slide show απο εικόνες για να καταλάβεις με τι τρόπο – ο μετρ της παραδοξότητας ο θρυλικός φωτογράφος – Γκι Μπουρντέν εμπνεόταν και πως το επικοινωνούσε στις εικόνες του. Ουσιαστικά η παλιά φωτογραφική κάμερα σε προσκαλούσε να μπεις στο μυαλό του καλλιτέχνη και να ζήσεις  την αισθησιακή πρόκληση που ήταν διάχυτη στις εικόνες του. Φετιχιστικά μικροαντικείμενα παλιάς εποχής συνέθεταν ένα νέο είδος φωτογραφίας μόδας. Όλες μου οι αισθήσεις ήταν σε εγρήγορση και εγώ ξέχασα τι υπήρχε γύρω μου και αφοσιώθηκα σε αυτό που έβλεπα. Το ωραίο της υπόθεσης ήταν πως υπήρχε και ένα διάχυτο χιούμορ απο την πλευρά των φωτογραφιών που σε προκαλούσε να γελάσεις. Στο τέλος κάθε θεματικής ενότητας έβλεπα και την ολοκληρωμένη φωτογραφική σύνθεση.

Many years ago while studying in London, I received a suggestion from a friend to follow her in a photo exhibition. The day was rainy and cold as it usually is in London, but I thought it would be a good idea to get out of the house. When I arrived at the exhibition area, a bit bored, I started to see paintings until I got to an old wooden camera. The instructions prompted you to bend and see from the eye of the camera the slide show of pictures. The idea was to understand how  the legendary photographer – Guy Bourden – was inspired and how he communicated it to his pictures. In fact, the old photographic camera invited you to enter the artist’s mind and experience the sensual challenge that was diffused in his images. At once I forgot everything my senses were alert dedicated to what I was seeing. As a matter of fact his photos were sexually provoked and full of humor.

Guy Bourdin ο αντισυμβατικός καλλιτέχνης

Η σουρεαλιστική δουλειά του προκαλεί, εμπνέει, ιντριγκάρει ακόμη και σήμερα. Ο ίδιος ανήγαγε την φωτογραφία μόδας και τη διαφημιστική φωτογραφία σε καλές τέχνες. Έγινε διάσημος γιατί συνήθιζε να παράγει σκοτεινές χρωματιστές εικόνες με έμφαση στο κόκκινο χρώμα, να αφήνει σεξουαλικά υπονοούμενα και να απεικονίζει έντονους συμβολισμούς. Ο πρωτοπόρος φωτογράφος μόδας, ο αινιγματικός καλλιτέχνης αναζητούσε πάντοτε την τελειότητα, την ποιότητα και την αντοχή στον χρόνο. Κατέλαβε τη φαντασία μιας ολόκληρης γενιάς δημιουργών, επηρεάζοντας τον κόσμο της μόδας και της διαφήμισης μέχρι σήμερα είκοσι χρόνια μετά το θάνατό του.

Guy Bourdin is the unconventional artist

His surreal work is provoking, inspiring, intriguing even today. He altered the percepion of fashion photography turning it to fine arts. He used to produce dark colored images with an emphasis on red color depicting bold sexual symbolism. The pioneer fashion photographer – the enigmatic artist -had always an eye for perfection, quality and endurance in time. He influenced a whole generation of creators changing the world of fashion and advertising.

Ο Γκι Μπουρντέν δεν πούλησε ποτέ μόδα αντιθέτως τη χρησιμοποίησε για να φτιάξει τη δική του τέχνη, να τη δει να γίνεται εξώφυλλο, να απλώνεται σε δισέλιδα σαλόνια. Συνεργάστηκε κυρίως με τη Γαλλική Vogue ορίζοντας την αισθητική αμέτρητων σελίδων καθώς και πολλών εντύπων στο δεύτερο μισό του 20 αιώνα.

Guy Bourdain never sold fashion instead he used it to make his own art to see her appear in the best magazines. He mainly worked with the French Vogue defining the aesthetics of countless pages as well as many other publications in the second half of the 20th century.

Συνήθιζε να λέει «Οι εικόνες μου δεν είναι τίποτα άλλο από ατυχήματα. Δεν είμαι ο σκηνοθέτης είμαι μόνο ο παράγοντας της τύχης» εστιάζοντας στην ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης. Το κέντρο του κόσμου του είναι οι γυναίκες οι οποίες φωτογραφίζονται είτε σε κλασικές – ανατρεπτικές πόζες είτε σε εικόνες που σοκάρουν ευχάριστα και σε κάνουν να γελάς. Οι φωτογραφίες του έσπασαν τους συμβατικούς κανόνες της λάμψης αφού ακροβατούν ανάμεσα στο ωραίο και στο ακραίο, ανάμεσα στη βία και στη λάμψη.

He used to say: «My pictures are nothing but accidents, I am not the director I am only the factor of fortune» focusing on the essence of human existence. The center of his world were the women with a lot of make up who were photographed in either classical or subversive poses. His photos have broken the conventional rules of beauty as they depict the beautiful and the extreme – the violence and the glamour.

Η επαγγελματική πορεία του Γκι Μπουρντέν 

Το 1950, ο Γάλλος φωτογράφος συναντήθηκε με τον καλλιτέχνη Μαν Ρέι και έγινε προστατευόμενός του. Το πνεύμα των σουρεαλιστών είναι εμφανές στο έργο του καθώς είναι εμφανέστατη η φαντασία και η αισθητική αρτιότητα ταυτόχρονα με την υπερβατική διάσταση. Στον καλλιτέχνη δεν άρεσε να φωτογραφίζεται, δεν έδινε συνεντεύξεις και δεν πουλούσε έργα του σε συλλέκτες. Eίχε τη φήμη ανθρώπου εξαιρετικά απαιτητικού, με τραυματική παιδική ηλικία. Λέγεται πως η Βελγίδα μητέρα του τον παράτησε όταν ήταν ενός έτους. Είχαν μόνο μία και μοναδική συνάντηση όπου ο Μπουρντέν κράτησε την εικόνα της – μια γυναίκα με χλωμό δέρμα και κόκκινα μαλλιά – την οποία αποτύπωνε στις φωτογραφίες του. Τα μοντέλα του είναι πολλές φορές χλωμές κοκκινομάλλες με έντονο μακιγιάζ. Πολλοί καλλιτέχνες όπως ο γνωστός φωτογράφος Ντέιβιντ Λασαπέλ παραδέχονται την επιρροή που είχε η δουλειά του στη δική τους διαδρομή. Όντας ένας αμφιλεγόμενος καλλιτέχνης το 1985 αρνήθηκε το Μεγάλο Εθνικό Βραβείο της Φωτογραφίας από το υπουργείο Πολιτισμού της Γαλλίας.

The career of Guy Bourden

In 1950, the French photographer met Man Ray and became his protege’. The spirit of surrealists is obvious in Bourden’s work while imagination aesthetics are mixed with the transcendental dimension. The artist did not like to be photographed neither giving interviews or sell his works to collectors. He had the reputation of a demanding photographer with traumatic childhood. It is said that his Belgian mother left him when he was one year old. They had one and only meeting in his life. Bourden kept in mind the picture of his mother – a woman with pale skin and red hair. His models are often depicted with pale skin, red hair and intense makeup. Many artists such as the famous photographer David Lachapelle admit the influence of Bourden’s work on his own journey. Being controversial in 1985 refused the Grand National Photography Award by the French Ministry of Culture.

 

 

More info:

http://www.guybourdin.org

https://www.louise-alexander.com

https://www.facebook.com/guybourdinphotographer

 

You May Also Like

Δεν Υπάρχουν Σχόλια